Michna György 1921. december 19-én született Miskolcon. Édesapja patikusként dolgozott, neki is ezt a jövőt szánta. Iskolás éveit Pápán töltötte. Kiváló sportoló volt. Számos sportágban jeleskedett. Teniszezett, úszott vívott.
Kiváló lövész volt már egészen fiatal korában:„Tizenhárom évesen kaptam apámtól egy flóbert puskát és a környéken nem maradtak verebek. A gimnázium céllövő bajnoka voltam négy éven át. Volt, hogy a parazsat kilőttem a cigarettából.”
16 évesen Szolnokon kezdett vitorlázó repülőgépen repülni egy Zögling típussal. Majd azt követően katonai repülőgépen tanult. 1941-ben végzett és megkapta a pilótajelvényt az „aranysast”. 1942-ben rövid ideig Szolnokon szolgált. 1943. augusztus 20-án avatták hadnaggyá. Ezután rögtön Messerschmitt 109 típus tanfolyamra került Börgöndre.
1944. november 5-én érte el első légi győzelmét egy B-24 bombázórepülőgép ellen. De győzelmének nem örülhetett sokáig, mert váratlanul megjelenő amerikai Mustang vadászrepülőgép lelőtte. Visszaemlékezéseiben így számolt be az eseményről:
„1944. november 5-én kemény légiharcba kerültünk. Már lőszerem sem volt és földközelben igyekeztem hazafelé déli irányból. Még nem értem el a Balatont, amikor felnéztem és magam felett úgy ezer méterrel két „sportgépet” vettem észre. Ezüstszínűek voltak és ellenkező irányba, északról délre repültek…. Füred után már láttam, hogy előttem porzik a föld. A methanolt is benyomtam, de a sorozatok egyre közelebb jöttek, néhány lövedék eltalálta a páncélülést is. Behúztam a könyököm és megpróbáltam teljesen behúzódni a páncél mögé. A szárnyaim már olyanok voltak, mint a szita. Úgy éreztem, ha kifordulok, azonnal lelőnek. Amíg az egyik lőtt, a másik egy bizonyos távolságra mellettem jobbra repült és szinte kíváncsian figyelte, hogy mi történik. Olyan volt számukra az egész, mint egy gyakorlat, élő céltáblára. Perceken át lőttek, a gépem égni kezdett. Ugranom kellett. Belerántottam, ledobtam a kabintetőt és kidobtam magam a kabinból. Úgy 150 méteren lehettem. Ebben a reménytelenül alacsony magasságban még az is nehezítette a helyzetemet, hogy az ejtőernyő zsinórjai a lábam köré csavarodtak. Az ernyőnek csak a harmada nyílt ki, a zsinórok a lábam közé keveredtek. Háttal pörögtem a levegőben és szinte azonnal földet értem. Lábra érkeztem, de nagyon nagy sebességgel. Akkorát estem, mint egy liszteszsák. A gép tőlem háromszáz méterre csapódott a földbe, de nem robbant fel és nem is égett.„
Kisebb-nagyobb zúzódásokat megúszta az esetet. Néhány hét múlva már újra bevethető volt.
A háború alatt összesen hét igazolt légi győzelemet ért el. 1945. május 5-én az ezredével közösen megadta magát az amerikaiaknak. Rövid ideig volt hadifogságban. 1945. karácsonyát már itthon töltötte. 1948-ban az Országos Magyar Repülőegyesület oktatójaként dolgozott Kilitin. 1950-ben a koncepciós perek kezdetén, mint ahogy sok más pilótát, őt is eltiltották a repüléstől. Teherautóvezető majd az indiai konzul sofőrje lett. Időközben hobbiként kitanulta a festmény restaurálás fortélyait és nyugdíjas éveiben is ezzel foglalatoskodott. 1950-ben nősült, 3 gyermeke született.
„Az évek elrohantak felettünk, de azt a szellemet, amelyet a repülés adott nekünk és utódainknak is, nem lehet kiradírozni belőlünk. Befejezésül kívánok utódainknak, a számtalan vihart átélt nemzedék nevében, sok szerencsét és mindig jó leszállást.”
Michna György története 2012. augusztus 26-án fejeződött be. 91 éves korában csatlakozott az égi kötelékhez.
Tisztelet a hősöknek!



