SzK-1-M katapultülés

Az SZK-1-M katapultülést a MiG-21 vadászrepülőgép-család F-13, PF és U változataiba építették be. Katapultáláskor a kabintető és az ülés egyfajta kapszulaként védték a pilótát a nagy sebességű légáram káros hatásaitól. Az ülés kilövését követően a kabintető levált, majd kinyílt az ejtőernyő és a pilóta biztonságban földet ért. Mivel ez a metódus kis magasságban történő katapultáláskor balesetveszélyesnek bizonyult, a MiG-21 későbbi típusváltozatain változtattak rajta. Magyarországon rendszeresített 80 db F-13-asból 30 db semmisült meg 12 hajózó halálát okozva. A 12 db oktató U-400-ból 1 db semmisült meg, 2 fő vesztette életét. A 6 db U-600-as repülőgépből kettő semmisült meg, 2 fő veszteséget okozva. A 24 db PF-ből 7 db semmisült meg, 2 pilóta életét oltva ki.