UTI MiG-15 sugárhajtóműves kiképző repülőgép

Hajtómű típusaRD 45F
Hajtómű tolóerő2270 kp
Fesztávolság10,60 m
Szárnyfelület20,60 m²
Hosszúság10,86 m
Magasság3,81 m
Szerkezeti tömeg3724 kg
Maximális felszállótömeg5412 kg
Maximális sebesség920 km/h
Leszálló sebesség180 km/h
Nekifutási úthossz700 m
Csúcsmagasság14825 m
Hatótávolság950 km
Gépágyú1 darab 12,7 mm-es A-12,7 géppuska
Lőszer60 darab (12,7 mm)
A kiképző változat Az UTI MiG-15 szovjet sugárhajtóműves kiképző repülőgép, a MiG-15-ös vadászrepülő kétüléses oktató változata. A Magyar Néphadsereg 49 darabot rendszeresített belőle, amelyek 1951 és 1974 között álltak szolgálatban. NATO-kódja: Midget. A Magyar Néphadseregnél Hazánkba 1951-ben érkezett meg Tökölre az első négy darab UTI MiG-15. Ezek voltak a Magyar Néphadsereg első sugárhajtású repülőgépei. A szovjet oktatók ezeken a gépeken kezdték meg a magyar pilóták kiképzését. Míg a hazánkban alkalmazott MiG–15bisz gépek mind szovjet gyártmányúak voltak, a kiképző UTI MiG–15 változatoknál voltak Lengyelországban és Csehországban gyártott változatok is. Az évek során a típusból összesen hét darab semmisült meg, kilenc hajózó halálát okozva. A kiállított gép a Szovjetunióban készült 1955-ben, gyári száma: 513203. Egy rekonstrukciós kísérlet A Jetage Alapítvány 2007-ben elkezdett felújítani egy Lengyelországban szolgált, ottani gyártású UTI MiG-15-öst. A repülő a magyar légügyi hatóságtól a HA-UTI lajstromjelet kapta. Több éves munka után a helyreállított gépet 2011 júliusában repülték be. A HA-UTI negyedik felszállásakor azonban 2011. július 18-án a szolnoki katonai repülőtéren néhány méterről visszazuhant. A gépen tartózkodó két fő nem sérült meg, de a gép komoly sérüléseket szenvedett.