MiG-21MF „96-os” sugárhajtású vadászrepülőgép

Hajtómű típusaR-13-300
Hajtómű tolóerő6660 kp
Fesztávolság7,15 m
Szárnyfelület23,00 m²
Hosszúság15,00 m
Magasság4,125 m
Szerkezeti tömeg5842 kg
Maximális felszállótömeg8240 kg
Maximális sebesség2175 km/h
Maximális sebesség2,05 Mach
Leszálló sebesség270 km/h
Nekifutási úthossz650 m
Csúcsmagasság18 000 m
Hatótávolság1 620 km
Lokátor típusaRP-21M
Gépágyú1 darab 23 mm-es GS-23 gépágyú
Lőszer200 darab (23mm)
Rakéta függesztési pontok száma4
Nem irányítható UB-16 Blokk4x16 Sz-5K
levegő-földSz-24
Radar, rádiólokátor, infra levegő-levegőRSz-2USz
Infra vezérlésű levegő-levegőR-3Sz
Romboló bombaFAB
Gyújtó bombaZAB-500
Négy felfüggesztési pontja volt A szovjet MiG-21MF sugárhajtású, többfeladatú vadászrepülőgép, a „96-os” volt az első olyan MiG-21 változat, amelyet négy, szárny alatti felfüggesztő ponttal szereltek fel. Magyarország 50 darabot rendszeresített belőle, amelyek 1971 és 1997 között álltak hadrendben. NATO-kódja: Fishbed-J. Fejlett technológiával rendelkezett Az MF-be RP–22 típusú lokátort, SZPO radar-besugárzásjelzőt, és új, SZARPP–12 típusú fedélzeti adatrögzítőt (az ún. fekete doboz) szereltek. A gép a PF altípushoz képest megnövelt függőleges vezérsíkot és megerősített szárnyat kapott. A gép földközelben is átléphette a hangsebességet. Biztonságos gép volt Magyarországon ez a típus rendelkezett a legjobb baleseti statisztikával. A használat során az ötven gép közül kilenc semmisült meg, három hajózó halálát okozva. A kiállított gép 1974-ben készült a Szovjetunióban, gyári száma: 969309.