MiG-21PF „76-os” sugárhajtású vadászrepülőgép

Hajtómű típusaR-11F2-300
Hajtómű tolóerő6200 kp
Fesztávolság7,145 m
Szárnyfelület23,00 m²
Hosszúság14,50 m
Magasság4,125 m
Szerkezeti tömeg5 167 kg
Maximális felszállótömeg7 238 kg
Maximális sebesség2 175 km/h
Maximális sebesség2,05 Mach
Leszálló sebesség290 km/h
Nekifutási úthossz900 m
Csúcsmagasság20 000 m
Hatótávolság1 520 km
Lokátor típusaRP-21
Rakéta függesztési pontok száma2
Nem irányítható UB-16 Blokk2x16 Sz-5K
Radar, rádiólokátor, infra levegő-levegőRSz-2USz
Infra vezérlésű levegő-levegőR-3Sz
Az első radarral felszerelt MiG-21-es A szovjet MiG-21PF, a „76-os” sugárhajtású vadászrepülőgép volt az első saját, fedélzeti lokátorral ellátott, minden időben bevethető típusa a MiG-21-es családnak. Magyarország 24 darabot rendszeresített belőle, amelyek 1964 és 1989 között álltak szolgálatban. NATO-kódja: Fishbed-D. Jó manőverezés, gyengébb fegyverzet A PF volt a második fő-altípusa a MiG-21-nek. A vadászgép nagyon jó manőverező képességekkel rendelkezett, viszont hátránya volt a gyenge fegyverzet. Visszalépésnek számított a MiG-21F-13-hoz képest, hogy elhagyták róla a fedélzeti gépágyút, csak két radarvezérlésű vagy infrafejes légiharc-rakétát lehetett rá függeszteni. A repülőgépbe RP–21 Szapfir típusú lokátort építettek be. A Magyar Néphadsereg kötelékében Magyarországra 1964-ben érkezett az első tizenkét MiG-21PF, amelyek Pápára kerültek. Később Taszáron és Kecskeméten is állomásoztatták a típust. A rendszerbe állított huszonnégy darabból hét megsemmisült, két hajózó vesztette életét. A kiállított gép 1965-ben készült a Szovjetunióban, gyári száma: 761512.